2014. november 3., hétfő

bábjaim a Mexikói Nagykövetség oltárán

A Mexikó Nagykövetség halottak napi oltára:
 

 Mexikóban a halottak napján otthon és a közintézményekben is állítanak oltárt ezen a napon. Otthon természetesen szeretteiknek, az intézménykben híres, köztiszteletben álló személyeknek.
 A Nagykövetség oltárára idén a Nobel- díjas mexikói író, Octavio Paz fényképe került.
Az oltárhoz virág- út vezet, a halottakat vezetve, akik ilyenkor látogatást tesznek.
Az oltár minden szintje meghatározott szimbólumrendszer szerint van díszítve. Jelen van a négy elem, s olyan jelképek mint a só- amely a megtisztulást szimbolizálja. De gyümölcsök, s a jellegzetes "halottak kenyere" is. Halottaik nevével ellátott cukor- koponyák:


A "víz" a felső szinten van jelen, nem csak tiszta víz formályában, hanem egyéb folyadékok(...) is kerülnek az oltárra.
Az agyag edények, akárcsak a gyümölcsök a "föld" elem jelképei, és természetesen gyertyák is "tűz"kerülnek az oltárra:


Persze mindent elborít a sárga virág, és a papirmasé figurák, koponyák és vicces csontvázak. Ezt a figuát nem én készítettem, ez mexikóból jött:

 
De büszkeség, hogy az én bábjaimra is azt hitték, hogy ott készítettem őket, de legalábbis ott tanultam, de nem! :)
Bábjaim, szintén az oltár díszeként az alsó sorban:

 
A sombrerós bábom arcát külön megmutatom, mert nagyon örültem, mikor a Nagykövetségen egy kedves mexikói "felismerte", azt mondta ez egy jellegzetes alak náluk!
(A többi bábomat előző bejegyzéseimben nagyjából már bemutattam. )
 

Ami nekem nagyon tetszett az a levegő szimbóluma, a színes papir zászlók:

 
ezekből néhány humorosat külön is lefotóztam:
 
Mexikóban mindenütt, -akár még a buszmegállóban is építenek oltárt, ezt a képet a neten találtam, látszik, hogy szabadtéri, de ugyanolyan gazdagon díszített mint amiket  otthon építenek:

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése